Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Simt ca m-am lungit cam mult la Partea 1, asa ca la Partea 2 o sa fie less talk, more pictures.

DON’T FORGET – Click pe poze pentru marire

  • Sevilla

Sevilla este orasul coridelor – am vazut asta pe peretii cu grafitti, prin arenele unde aveau loc coride, si mai ales pe magnetii de frigider 😉

Din cate stiu, coridele au fost interzise, asa ca nu am apucat sa vedem nici una…

– De vizitat:

  1. Catedrala Santa Maria de la Sede – cea mai mare catedrala romano-catolica din lume, ridicata in locul unei moschei, si adapostind mormantul lui Cristofor Columb. Din pacate noi am vizitat Sevilla intr-o zi de duminica, si nu am putut intra inauntrul catedralei.
  2. Palatul Reales Alcazares (nu am fost ca era inchis duminica)
  3. Antiquarium & Parasol – un fel de muzeu care mixeaza vestigii antice cu o arhitectura beyond futurista (poti sa te plimbi pe culoarele de pe acoperis cu 2 euro, vederea este interesanta)
  4. Plaza de Espana – cred ca cea mai frumoaza plaza din Sevilla, merita o vizita mai ales ca este situata in Parcul Maria Luisa care este un must see
  5. Parcul Maria Luisa
  6. Arhivele Indiene – este un muzeu deosebit, cu intrare libera, unde sunt expuse hartile conquistadorilor, este foarte interesant de vazut cum marcau asezarile descoperite, cum le dadeau nume, si cum marcau zonele nedescoperite 🙂 De asemenea, mi s-a parut ceva extraordinar sa vezi o harta a Boliviei de exemplu inainte de conquista, unele asezari aratau mai modern decat multe orase ale Europei din vremea respectiva

Catedrala Santa Maria de la Sede

Plaza de Espana

Sandalele mele in Plaza de Espana 😀

Parcul Maria Luisa

Porumbei in Parcul Maria Luisa


Antiquarium & Parasol

Antiquarium & Parasol (am facut poza la poza :D)

Muzeul Arhivelor Indiene

Harta din Muzeul Arhivelor Indiene

ASE-ul din Sevilla 😉 (mult mai friendly)

Politisti calare in Sevilla

Ce ascund stradutele inguste ale Sevillei (o gradina superba)

Cum se apara locuitorii Sevillei de soare 🙂

Din nou, arhitectura spaniola la putere

2 dintre copacii cei mai intalniti in Sevilla

 

– Mi-a placut:

stradutele inguste din centrul Sevillei, care formau un fel de labirint unde ne-am pierdut de cateva ori ca sa fiu sincera 😀

– copacii cu flori mov ce impanzeau orasul – aratau atat de ciudat si totusi foarte dragut (una din pozele de mai sus este cu un astfel de copac alaturi de un portocal)

– faptul ca pe unele strazi aveau copertine ca sa nu bata soarele – si erau imense 🙂

– porumbeii albi – numai din astia erau, de parca ii vopsisera sevillenii pe toti

– faptul ca oamenii isi plimba iguanele in lesa :)) da, serios, chiar era un tip cu o iguana in lesa pe strada, cand am vazut m-am mutat pe celalalt trotuar, acum insa imi pare rau ca nu am facut si o poza.

– pensiunea la care am stat in Sevilla, cu 20 de euro pe noapte. Dupa cum se descrie, este o „casa sevillana” situata in cartierul La Juderia (evreiesc), la 5 minute de catedrala. Este intr-adevar o casa tipica zonei, cu o curte interioara speciala as zice eu 🙂 Mi-a placut foarte mult la aceasta pensiune si recomand oricui vrea sa viziteze Sevilla (este si hostel, insa noi am stat in apartament). Rezervari se fac online la www.sevillarooms.es sau la e-mail montorena@sevillarooms.es

Pensiunea La Montorena din Sevilla

Curtea interioara a pensiunii

– Nu mi-a placut:

– ca era extreem de cald

– ca vroiam sa vizitam Torre del Oro (printr putinele deschise duminica) si era un turnulet cat vreo 4 etaje unde mai plateai si intrare…

– ca nu sunt toalete publice, decat raar mai gasesti cate una (prea rar pentru mine :P); asta e valabil pentur toate orasele

– Info utile:

– langa catedrala exista un punct de informare pentru turisti de unde puteti lua gratuit harti ale orasului precum si orarul si preturile de intrare pentru cele mai importante obiective

– daca mergeti la cumparaturi la El Corte Ingles, neaparat sa luati cardul de reducere de 10% pentru turistii straini, valabil o zi (se ia de la biroul de informatii)

– daca mergeti la cumparaturi la El Corte Ingles SI ati inchiriat si masina, pentru fiecare plin la bezinaria Repsol primiti un cupon de 6 euro pentru cumparaturi la El Corte Ingles (ceea ce am aflat in ultima zi, pentru ca nu are nimeni „amabilitatea” sa te informeze de astfel de lucruri) 

– ar fi pacat sa plecati din Spania fara sa incercati dulce de leche – gasiti in supermaket-uri la 2, 3 euro, este in esenta dulceata de lapte (oricat de ciudat ar parea asta) si arata asa:

– un magazin pe care il recomand fetelor pentru shopping de haine – Blanco, au haine foarte dragute la preturi de 10, 15 euro

  • Valencia

Aici nu pot sa spun prea multe pentru ca am stat doar jumatate de zi, inainte sa decoleze avionul, si am fost special pentru Ciudad de las Artes y las Ciencias. Este vorba de un complex cu mai multe obiective (sorry, dar nu stiu nici eu foarte multe detalii) pe care l-am vizitat special pentru Oceanograf, dar data viitoare cand mai merg in Valencia (pentru ca mi-am propus sa ma intorc :P) o sa il vizitez pe tot pentru ca arata spectaculos:

Ciudad de las Artes y las Ciencias

Oceanografic (Ciudad de las Artes y las Ciencias)

Concentratia de sare in mari (prima e evident Marea Moarta 🙂 )

Moon fish/Pesce luna – un monstru marin

Partea mea preferata a vacantei – Vizita la Delfinariu

