Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Finally, mi-am gasit timp si pentru aceasta postare. Am tot amanat pentru ca nu vroiam sa fie o simpla insiruire de poze (la care oricum m-am chinuit foarte mult cu selectia si o oarecare prelucrare), ci sa cuprinda si cateva tips&tricks, chestii pe care ar trebui sa le stiti daca mergeti in vizita in aceleasi locuri ca si mine 🙂

Mai jos este traseul parcurs prin Andalucia:

Si povestea incepe la Alicante 🙂

  • Alicante

Alicante este unul din cele mai cunoscute orase de pe Costa Blanca, cu un aeroport imeeens :D, cu foaaarte multi palmieri, multe piatete, si plaja cu vedere superba.

– De vizitat:

  1. Castelul Santa Barbara: nu aveti cum sa il ratati, e „la inaltime” la propriu
  2. Plaja San Juan: unde va puteti bronza la umbra unui palmier)
  3. El Mercado Central: intalniti cate un astfel de obiectiv (da, piata e un obiectiv turistic :P) in fiecare oras sau orasel din Spania. Este indicat si pentru cumparaturi si pentru vizitat.
  4. Portul de langa plaja, plin de ambarcatiuni
  5. Corabia piratilor: un fel de muzeu, costa cativa euro intrarea dar servesti un suc sau o bere gratuit pe corabie. In plus de asta interiorul corabiei e mobilat in stil pirateresc (suna ciudat cuvantul, dar e corect, trust me :P).
  6. Centrul vechi al orasului, cu casute vechi si alei inguste
  7. Bulevardul principal, asezonat din plin cu palmieri.

Si acum pozele – click pentru a le mari:

Straduta din Centrul vechi

Un pod futurist langa plaja 🙂

Arhitectura spaniola (everyone heard of it :P)

Vedere la Castelul Santa Barbara de pe Corabia Piratilor

Pirate me 😀

Vedere la port de pe Corabia piratilor

Pe plaja San Juan, sub palmier bineinteles 😛

– Mi-a placut:

– multimea de palmieri care ofera un aer de vacanta de neegalat

– pietele din Alicante peste care dai la tot pasul si nici una nu seamana cu alta

– preturile destul de mici comparativ cu celelalte orase pe care le-am vizitat

– aerul de Centru vechi spaniol 🙂 (mergeti pe acolo si vedeti despre ce e vorba)

– Nu mi-a placut:

– faptul ca marea era foarte rece si nu prea am putut face baie, desi erau destule grade afara cat sa te impinga sa te racoresti in mare (in jur de 30)

– mojito: poate am nimerit eu unul aiurea, insa gasiti la aproape toate barurile din Alicante acest mojito si puteti incerca sa il gasiti pe cel bun 🙂

Info utile:

magazinele sunt inchise de la pranz pana seara, si duminica (valabil in toate orasele in care am fost)

– sunt foarte multe magazine si mini market-uri ale chinezilor, insa chiar daca sunt mai greu de gasit recomand cumparaturi intr-un supermarket spaniol 🙂 Ajunsesem sa intrebam pe strada „supermercado non-chinese” 😀

– ar prinde bine sa stiti unpic spaniola pentru ca in orasele pe care le-am vizitat noi oamenii nu le aveau prea bine cu engleza 🙂

– in caz ca vreti sa inchiriati o masina: noi am inchiriat de la aeroport (am inteles ca sunt mai ieftine decat la centrele de inchiriere din oras). Aveti nevoie de un card de credit (nu trebuie platit nimic cu el, este doar sa se asigure ei, masina poate fi platita cash), noua ne-au cerut si biletele de avion de intoarcere insa tind sa cred ca a fost vorba de discriminare… dar e better to be prepared than sorry. In plus de asta, trebuie avut grija la tipul de aigurare – partiala sau totala, la combustibil (neaparat motorina!), si la conditiile in ceea ce priveste plinul – unele companii dau masina cu plinul facut si trebuie adusa in aceeasi stare, altele nu iar benzina ramasa cand este adusa masina este practic pierduta. Si, foarte important, cu cat se apropie weekendul cu atat e mai greu de gasit o masina, si preturile se schimba de la o zi la alta! Marti era un pret, iar cand ne-am intors miercuri nu mai era masina pe care o vroiam si pretul se marise la celelalte disponibile.

  • Granada

Abia la sfarsitul calatoriei am aflat ca Granada inseamna Rodie 🙂 Deci daca vorbim de Rodie (a se citi Granada), vorbim de Alhambra si de ultima cetate aflata sub dominatie maura din Spania. Veti vedea aproape la tot pasul prin Granada simbolul rodiei, in special pe stalpii de pe trotuare.

– De vizitat:

– Alhambra, unul din cele mai bine pastrate palate maure, si finalist la „Noile minuni ale lumii” – nu a ajuns printre cele 7 dar doesn’t matter. Intrarea este 13 euro.

– Cartierul de casuta albe Albaicin

– Catedrala din Granada

– Show de Flamenco (este in jur de 20 si ceva de euro, dar this is the place for flamenco, nu ratati asa ceva – cum am facut eu 😦 )

Iluminatul stradal in Granada (imposibil de aplicat la noi)

Alhambra (imi place la nebunie poza, parca ar fi carte postala)

Alhambra

Labirint verde in Alhambra

Alhambra

Gradina in Alhambra

Intrus intr-o gradina din Alhambra 🙂

Copaceii suspendati, tot in Alhambra

Arta maura in Alhambra (niste detalii extraordinare)

– Mi-a placut:

– ca mergand pur si simplu pe strada gasesti „comori” ascunse precum o mica piata ca o mini-jungla

– centrul foarte activ, plin de baruri, tineri, spectacole pe strada

–  iluminatul stradal si omniprezenta rodiei

– privelistea din Albaicin asupra Alhambrei

– aerul arab pe care il are orasul (inca)

– Nu mi-a placut:

– vremea rece de dimineata si seara

– ca a trebuit sa ne trezim la 6 ca sa vizitam Alhambra 🙂 (aflati mai jos de ce)

Info utile:

pentru a vizita Granada sunt de ajuns 2 nopti si 3 zile, atat am stat si noi si a fost mai mult decat ok

– puteti folosi foarte usor ca mijloc de transport „mersul pe jos” 🙂 nu este deloc un oras mare si poate fi strabatut cu piciorul (plus ca asa nu ratati nimic, si sunt destule locuri interesante de descoperit). Exista totusi efecte secundare, si anume dureri de picioare.

– o camera la hostel in Granada costa 20 de euro pe noapte, de persoana, plus mic dejun (mi s-a parut cam scump, dar astea sunt preturile…)

– o masa in Granada costa in jur de 11, 12 euro mancare + bautura

– pentru a vizita Alhambra este recomandat sa cumparati biletele cu o zi inainte – se pot achizitiona de la o librarie, nu mai stiu cum se numeste dar intrebati la hotel/hostel. Noi nu am reusit sa ajungem pana la inchidere (19:00) asa ca a trebuit sa ne trezim a doua zi la 6 dimineata deoarece coada se formeaza cu noaptea in cap la Alhambra 🙂 Cand am ajuns noi deja erau cateva zeci de oameni la coada, si era ora 7 abia! (casele deschizandu-se la 8). Din cate am inteles, biletele sunt fie limitate fie se inchid casele la un moment dat, pentru ca nu se pot lua bilete decat foarte de dimineata pentru ziua respectiva.

– tot referitor la Alhambra, este foarte greu de vizitat acest obiectiv din cauza ca se urca foarte mult, se merge foarte mult fiind imens, si se sta in soare. Asteptati-va sa nu mai fiti in stare de nimic dupa ce il vizitati (sau chiar sa nu il vizitati pe tot din cauza epuizarii…)

– vremea poate fi destul de rece dimineata si seara, Granada este oarecum oras de munte 🙂

P.S. : Pentru ca am fost intrebata de ce am ales sa afisez data fotografiei – de multe ori uit unde si in ce perioada am fost 😀 asa ca este useful pentru uituci ca mine.

