Etichete

,

În fiecare an am ocazia să văd parada de 1 Decembrie în avanpremieră – mai exact, este vorba de repetiţia care are loc de obicei în weekend-ul dinainte de Ziua Naţională. Întâmplarea face ca retragerea la depou să aibă loc prin faţa blocului, aşa că se poate spune că am bilete front seat 🙂

Ei bine, această repetiţie îmi zguduie atât de tare blocul încât efectiv nu am cum să o ratez (decât dacă nu sunt acasă). Aşa că ies pe balcon şi îngheţ preţ de câteva minute (bune) ca să văd defilarea, şi adevărul e că nu ai ocazia des să vezi tancuri pe bulevard…!

M-am gândit să împărtăşesc cu voi pentru că ştiu din experienţă cât e de greu să te „urneşti” pe 1 decembrie (asta dacă ai liber) până la Arcul de Triumf ca să îngheţi de frig şi să nici nu vezi prea multe din cauza mulţimii de oameni. Mai comod e la televizor sau dacă tot e liber, să faci pur şi simplu altceva…. Însă NU e ok.

Chiar pot să spun că în ultimii ani am fost aproape mereu la paradă, cu mici excepţii, şi sunt mândră de asta. Nu regret că am stat în frig, nu regret că am văzut exact aceleaşi tancuri, aceleaşi maşini, în esenţă acelaşi lucru (oricum nu mă pricep atât de bine încât să fac diferenţe între tancuri de exemplu). Nu regret că a trebuit să mă înghesui în stilul românesc. De ce? Pentru că am văzut feţele tinerilor militari, feţe ce exprimau mândrie, mândrie că defilează pentru ţara lor, oricât de incredibil pare. Şi am văzut oameni care se uitau la ei cu admiraţie, şi care îşi regăseau şi ei mândria demult pierdută printre umilinţe. Nu erau acolo pentru Băsescu sau orice altă figură politică a fost sau va fi, ci pentru a onora România.

Nu intenţionam să ţin un discurs patriotic, chiar deloc, ci doar să spun faptul că parada este emoţionantă, şi ar fi frumos să vedem în fiecare an cât mai mulţi oameni prezenţi, şi nu idei de genul „să dăm o <<palmă>> metaforică conducerii” prin neparticipare.

Revenind la „zguduiturile” de duminică, cea mai ciudată arătare pe care am văzut-o este namila de mai jos:

Sper să pot ajunge şi în acest an la paradă şi sper să văd cel puţin la fel de mulţi oameni ca în anii trecuţi, chiar dacă asta înseamnă că îmi va fi şi mai greu să văd ceva 🙂

