Etichete

, , ,

În acest weekend m-am gândit să gătesc ceva mai săţios şi potrivit pentru o masă cu invitaţi – pui întreg la cuptor cu rozmarin şi usturoi.

Ingrediente:

  • 1 pui
  • 30 g unt
  • usturoi (2,3 căpăţâni, depinde cât de mult vă place)
  • 200 ml vin alb
  • 200 ml supă strecurată de pui (e bine să faceţi mai multă şi să depozitaţi apoi în congelator pentru viitoare reţete)
  • câteva fire de rozmarin (din păcate nu am (încă :D) o grădină de condimente, aşa că am luat din Carrefour, e destul de scump – 6 sau 7 lei)
  • dafin
  • 1 lămâie
  • sare şi piper

IngredienteClick pentru mărire

Preparare:

  1. Se unge un vas termorezistent cu unt
  2. Se aşază în el puiul curăţat şi spălat, şi neapărat uscat
  3. Se unge puiul cu unt pe dinafară şi se pun câteva bucăţele de unt şi în interior
  4. Usturoiul se aşază lângă pui necurăţat – se dau jos doar foile uscate de deasupra şi se taie în jumătate fiecare căpăţână
  5. Se adaugă rozmarin (inclusiv în interiorul puiului) şi câteva foi de dafin
  6. Se toarnă supa şi vinul
  7. Se adaugă sare si piper

Click pentru mărire

8. Se acoperă cu folie de aluminiu şi se bagă la cuptor

9. După 45 de minute se scoate folia şi se stropeşte puiul cu zeama de lămâie

10. Se lasă la cuptor încă pe atât (aprox 40 min) să se rumenească – nu uitaţi să stropiţi din când în când puiul cu sosul din tavă pentru a nu se arde.

La sfârşit trebuie să arate aşa:

Click pentru mărire

Garnitură

Pentru garnitură  am folosit pentru prima oară aparatul de gătit la aburi, aşa că am făcut ceva mai mult decât simplu (pentru data viitoare mă voi interesa de reţete mai interesante la abur, promit 🙂 )

Am tăiat câte un cartof de persoană în bucăţele (sau bucăţoaie mai bine zis…) şi le-am trântit în aparat, nu înainte de a adăuga în mini-compartimentul de condimente, sau arome cum îi zice în cartea de instrucţiuni, 2 fire de rozmarin (care dacă e să fiu sinceră le-am pus cam degeaba).

Cartofii au ieşit aşa cum mă aşteptam – fără gust, însă am remediat problema adăugând după ce i-am scos din aparat cele necesare – cimbru, sare şi piper.

Click pentru mărire

Rezultatul final:

Click pentru mărire

SĂ AVEM POFTĂ BUNĂ!

